Howto: een subwoofer in de auto zetten (RAVELAND)

Mijn opel corsa was al een sport editie, toen kwamen er sportstrepen op… EN NU: EEN DIKKE RAVELAND SUBWOOFER IN DE ACHTERBAK

Wat je moet doen? Je auto een klein beetje uit elkaar halen, drie verschillende kabels leggen langs de zijpanelen en naar de achterbak brengen waar de subwoofer geplaatst kan worden.
Je hebt een signaal/remote en stroomkabel nodig.

Dus kom je mancave eens uit en maak je auto wat bruter met een subwoofer van Raveland.

Gebruikte producten:
Raveland SUBWOOFER

Verder heb je alleen wat kabels nodig en wat schroevendraaiers om je auto uit elkaar te halen. Dit is een hele chille bitset die we in de video ook gebruiken:
Bitset

 

1 Comment
  1. Reply
    D&D Automotive 16 juli 2017 at 01:48

    Hoi, het is wel handig (en zeker aan te raden) om toch een aparte voedingskabel te leggen rechtstreeks van de accu naar versterker. Als je de voedingskabel van de versterker aansluit op de bestaande bedrading, heb je kans dat deze te warm word of zelfs gaat branden omdat er teveel Ampère door te dunne draden gaat!
    Online zijn er genoeg websites te vinden om te berekenen welke dikte voedingskabel je nodig hebt voor bepaalde Ampères te kunnen overbruggen zonder gevaar op brand. Als je dit zo laat zitten en je gebruikt je sigarettenaansteker van de auto als je muziek luistert, zal de zekering er waarschijnlijk ook weer uitknallen. Dit omdat deze ook vaak op dezelfde zekering als de radio is aangesloten en ook veel stroom vraagt als men deze gebruikt. De stroom behoeft zal dan meer als 30Amp zijn en heb je steeds meer kans op kortsluiting of brand. En er zijn nog een paar dingen om op te letten als je een audio-installatie inbouwt die jullie over het hoofd zien. Als professioneel inbouwstation van audio-apparatuur tellen wij zelf 3 a 4 uurtjes inbouw voor deze installatie subwoofer met versterker, plus een aparte voedingskabel van accu naar versterker 😉

    Leave a reply

    Stuur mij een email bij nieuwe reacties op deze blogpost. Je kunt je ook inschrijven zonder zelf te reageren.