Dit is de meeste epische reclame voor een filmobject die je ooit gaat zien

Voor dit filmobject is een reclame gemaakt, maar van welke film is dit ook alweer?

Inception is een van de meest gewaardeerde films van het afgelopen decennium. Deze film is niet alleen uiterst origineel, het is absoluut een boeiend fenomeen. Net als The Matrix vindt het grootste deel van de actie plaats in het rijk van dromen, maar ze lijken volledig levensecht: de achtervolgingen, de crashes, de explosies, de ondervragingen, het liefdesverdriet, het verlangen, de wanhoop. Leonardo is in topvorm en scoort nog een keer hoog na het succes van de kaskraker Shutter Island. Mocht je deze film over het hoofd hebben gezien, heb je wel echt onder een immens grote steen geleefd.

Het meest iconische object uit deze film is waarschijnlijk wel de tol. Dé inception tol, waarmee Dom kan bepalen of hij in de echte wereld is of niet. Of hij nog vastzit in een droomwereld, of dat hij eindelijk weer op zijn plek is beland. Het film object spreekt al jaren tot de verbeelding, en heeft nu weer het licht gezien. En wel in de vorm van een kickstarter. LIMBO wordt het nieuwe stuk technologie van Fearless Toys genoemd. Ze omschrijven het als “de magische tol die uren blijft draaien”. Klinkt bekend, of niet?

Niet alleen het concept, maar ook het design is volledig in stijl: hij lijkt precies op de tol van het geassocieerde meesterwerk waar dit voorwerp oorspronkelijk vandaan komt. Zoals de ontwerpers het zelf noemen: 50% “WOW” design, 50% “Maar hoe dan?” magie. Als je wil dat deze magie niet verpest wordt, kan je beter het volgende stukje tekst even overslaan.

Echte MANCAVERS weten echter waarschijnlijk al wel hoe het werkt: in de tol zit een geluidsstille motor met gyroscoop, die zorgt dat Leonardo’s referentie in balans blijft. Door middel van een USB-aansluiting is LIMBO makkelijk op te laden, en met een volle accu gaat hij tot meer dan vier uur mee! Hiermee hebben ze het Guinness World Record voor de langst draaiende tol.

En dan nu de reclame.

Allemaal leuk en aardig, maar het is maar een tol, toch? Nou, als de volgende reclame voor de LIMBO jou niet overtuigd, dan weten wij het ook niet meer.

 

Het is voor ons in ieder geval de meest epische reclame voor een film object ooit. Wat vinden jullie? Laat het ons weten via Facebook, Instagram of de website!

We will be happy to hear your thoughts

      Leave a reply

      Stuur mij een email bij nieuwe reacties op deze blogpost. Je kunt je ook inschrijven zonder zelf te reageren.